3 mei 2015

Werkvormen

De Coacherie gaat er van uit dat je leert met je hoofd (denken en weten), hart (voelen en ervaren) en handen (doen en maken). De Coacherie verbindt deze drie h’s binnen de begeleiding en coaching. Elk kind is uniek. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten, gevoelens, uitdagingen en valkuilen.

Om kinderen verder te helpen in hun ontwikkeling maakt De Coacherie gebruik van verschillende methodes, werkvormen en materialen. Deze worden aangepast aan de hulpvraag van uw kind. Hierbij biedt De Coacherie ook coaching of begeleiding aan ouders. Voor meer informatie kunt u contact opnemen.

Wat leer je dan?

  • Hoe je verdriet een plekje kunt geven.
  • Verwerken van verlies.
  • Wat je leuk en minder leuk vindt.
  • Hoe je een keuze kunt maken.
  • Wat het betekent voor jou om bijv. ADHD te hebben.
  • Hoe je met boosheid of angst om kunt gaan.
  • Wat jouw kwaliteiten zijn.
  • Hoe je kunt omgaan met nieuwe situaties.
  • Hoe je contact maakt.

Er is geen standaard kind en dus is er ook geen standaard coachingstraject.
Tijdens onze reis blijven we continu in gesprek en zijn we samen aan het zoeken naar wat het beste past.

Welke werkvormen / trainingen worden er gebruikt?

  • KIES coach; voor kinderen/jongeren in scheidingssituaties.
  • VERLIES/ROUW coach; voor kinderen/jongeren in situaties van ernstige ziekte, verlies en rouw.
  • Psycho educatie bijvoorbeeld ‘Ik ben speciaal’. Ook voor brusjes!
  • Workshop Doe een deugd!
  • Weerbaarheidstraining ‘Assertief!’
  • Kids skills voor kinderen
  • Mission possible voor jongeren
  • Oefeningen, ontdekken eigenheid.
  • Gevoelens thermometer, stoplicht.
  • Poppetjes, handpoppen.
  • Sociale vaardigheidstraining.
  • Kinderkwaliteitenspel met opdrachten.
  • Kikker be cool kwartet en opdrachten.
  • Verzorgen van onze valkparkieten, konijnen en hondjes.
  • Speelzand.
  • Klei.
  • Tekenen.

 

mission-possible-werkboekmission-possibleoplossingsgericht k-jkidsskillskidsskills werkboekik ben speciaal